In de PPA-database vindt u een grote verzameling documenten over de Praktijkproef Amsterdam (PPA). Hiermee is zoveel mogelijk informatie van de PPA voor iedereen makkelijk toegankelijk en downloadbaar. Met het delen van ideeën, opbrengsten en ervaringen van PPA dragen we bij aan het realiseren van Smart Mobility. Een toekomst waarin auto’s, navigatieapparatuur, verkeerslichten en informatieborden digitaal met elkaar zijn verbonden en volledig samenwerken. Meer over de database leest u op de pagina Disclaimer.
Dit rapport bevat de uitkomsten van het haalbaarheidsonderzoek naar de toepassing van de resultaten van Praktijkproef Amsterdam. Onderzocht is welke onderdelen zich voldoende hebben bewezen om bij te dragen aan de bereikbaarheid van de Amsterdamse regio en daarbuiten, evenals welke randvoor- waarden er zijn voor een succesvolle toepassing.
This report presents the ex-post evaluation in which the evaluation results for the MRA are summarised in part 1, and part 2 summarises the lessons learned from other trials that are also relevant for the MRA.
Part I and II summarize the findings and
lessons learned in the APT and from the other trials resp.
Dit document geeft inzicht in hoe Praktijkproef Amsterdam is aangepakt, de resultaten die zijn geboekt en de lessen die zijn geleerd.
The trials in Amsterdam provided insights on KPI’s, with focus on performance of the cooperative applications to detect events, and the usability to provide relevant input for speed and lane advice
-Exchanged data from road side is valuable to further develop of the automated vehicle, using RSU as an extra source of information.
-Use cases are technically ready to be implemented: there is standardization, the latency is acceptable and security is in order.
Dit document geeft inzicht in hoe Praktijkproef Amsterdam is aangepakt, de resultaten die zijn geboekt en de lessen die zijn geleerd.
This report presents the ex-post evaluation in which the evaluation results for the MRA are summarised in part 1, and part 2 summarises the lessons learned from other trials that are also relevant for the MRA.
ITS 2021 Hamburg Congress - Presentation Sebe Vogel
Part I and II summarize the findings and
lessons learned in the APT and from the other trials resp.
The trials in Amsterdam provided insights on KPI’s, with focus on performance of the cooperative applications to detect events, and the usability to provide relevant input for speed and lane advice
-Exchanged data from road side is valuable to further develop of the automated vehicle, using RSU as an extra source of information.
-Use cases are technically ready to be implemented: there is standardization, the latency is acceptable and security is in order.